Tel: +46 (0)10-333 36 35
info@corporate-apartments.se
Corporate Apartments
  • Startsida
  • Om oss
  • Företagsbostäder
    • Vår lägenhetsanläggning
    • Stockholm
    • Göteborg
    • Malmö
    • Borås
    • Gävle
    • Helsingborg
    • Linköping
    • Luleå
    • Lund
    • Sandviken
    • Umeå
    • Uppsala
    • Örebro
    • Örnsköldsvik
  • Offert
  • Tilläggstjänster
    • Städning
    • Trädgårdsskötsel
  • För fastighetsägare
  • Aktuellt
  • Kontakt
    • Kontakta oss
    • Rapportera ett problem
  • SvenskaSvenska
    • EnglishEnglish
    • PolskiPolski
    • РусскийРусский
    • EestiEesti
    • LietuviškaiLietuviškai
    • Latviešu valodaLatviešu valoda
  • Menu Menu
Rekrytering

Jobbtips: Säljare till Corporate Apartments

Vi söker dig som är en effektiv och proffsig account manager med hög lägstanivå!

 

Om företaget

Corporate Apartments hyr ut möblerade lägenheter och villor till företag (endast B2B) på många orter i Sverige. Målgruppen är företag inom bygg- och entreprenadbranschen, med arbetslag som behöver någonstans att bo under arbetsprojekten. Bolaget har i dag drygt 200 boenden som hyrs ut under varierande hyresperioder, oftast ett par månader, s.k. longstay. Corporate Apartments har för närvarande 16 anställda och söker nu ytterligare en säljkollega till huvudkontoret som är beläget i Täby. Företaget har varit på en tillväxtresa de senaste åren och vill fortsätta utvecklas. För rätt person finns goda provisionsmöjligheter och chans att växa internt.

 

Om rollen

Vi vill utöka vårt befintliga säljteam med en ny positiv och resultatinriktad kollega!

I rollen som Account Manager (AM) kommer din främsta uppgift vara att säkerställa beläggningsgraden och uppnå de överenskomna budgetmålen. Detta gör du genom att löpande kontakta både befintliga och potentiella kunder som kan ha behov av bolagets tjänster och sälja in dessa. Arbetet sker främst via telefon och mail, men ibland även i form av fysiska möten och visningar i mån av tid. Det är viktigt att notera att det inte är en utesäljarroll, utan snarare lämplig för dig som gillar flexibiliteten och effektiviteten som kommer av att arbetsinsatsen huvudsakligen sköts från ett skrivbord.

Kunderna kommer ofta från utlandet, och ditt jobb blir att erbjuda dem bra och uppskattade boendelösningar när de genomför sina projekt i Sverige. För att vara framgångsrik i rollen krävs därför att du känner dig bekväm i att arbeta på engelska.

Som AM kommer du arbeta proaktivt och strukturerat för att hjälpa kunderna i god tid med deras boendebehov. Processerna kan ha både längre och kortare cykler, så du har alltid ett flertal processer igång samtidigt. Du bör därför gilla att arbeta strukturerat i CRM för att ha koll på alla aktiviteter och för att undvika att tappa någon återkoppling mellan stolarna.

Tillsammans med säljansvarig sätter du upp delmål och bestämmer upplägg för säljprocesserna. Vi ser gärna att du kommer med kreativa idéer och vågar tänka utanför ramarna vad gäller affärer och upplägg. Inom säljteamet pågår ett ständigt nära samarbete och bollande, samtidigt som alla har ett eget ansvar för sina kundkontakter och pågående processer.

Du kommer att utgå från kontoret i Arninge i Täby, där du sitter med åtta andra kollegor varav tre i säljorganisationen, men när du är varm i kläderna är det även möjligt att jobba hemifrån på deltid.

Företaget har inga privatpersoner som kunder, utan det är endast B2B-försäljning. I ditt arbete kommer du att bearbeta såväl projekt- och arbetsledare, inköpare och administratörer som HR-personer och VD:ar på utländska och svenska bolag.

Corporate Apartments strävar efter att alltid hjälpa sina kunder på bästa möjliga sätt, för att skapa nöjda och återkommande beställare. Att vara flexibel, lyhörd och serviceminded är ett par nyckelord och förhållningssätt som gör dig lyckosam i rollen som AM. Du ska vara glad och trevlig, utan att kännas påklistrat säljig. Företagets kunder har ofta mycket annat på gång, och vill gärna se att boendefrågan löser sig snabbt och enkelt med respekt för allas tid och roller. Vi ska vara deras proffsiga boendekonsult som hjälper dem med en bra lösning.

I rollen som AM på Corporate Apartments ingår olika typer av arbetsuppgifter och ansvarsuppgifter. Nedan är ett par exempel på uppgifter som ska prioriteras för att nå framgång:

  • Säkerställa beläggningsmål i enlighet med gällande prislista samt uppnå försäljningsbudget.
  • Vårda och hålla god relation till befintliga kunder. Hålla kontakt under pågående bokningar för att säkerställa nya behov, förändringar, etc.
  • Prospektera efter nya kunder.
  • Säkerställa att aktiviteter/information läggs in i CRM-systemet och bokningssystemet.
  • Hålla dig uppdaterad kring nyheter och förändringar inom byggsektorn.
  • Besöka branschmässor och vid behov resa till kunder.

 

Om profilen

Corporate Apartments lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker en person som kan komplettera vårt konstruktiva och positiva team. Vi tror att rätt person har följande profil, nedan uppdelat på formella krav och personliga egenskaper.

 

Kvalifikationer:
  • Du har minst 3 års erfarenhet från relationsbyggande B2B-försäljning via telefon.
  • Du har tidigare vana från roller där effektivitet och hantering av flera parallella processer har krävts.
  • Du är mogen i din yrkesroll och förmåga att vara självgående, lösningsorienterad och problemlösande.
  • Du har mycket god svenska och engelska i tal och skrift.
  • Du får gärna ha jobbat mot byggsektorn eller med boendeuthyrning tidigare, det är meriterande men inget krav.

 

Karaktärsdrag:
  • Du är en driven och ansvarstagande person med ett gott affärssinne. Du har ett stort intresse av att göra affärer där du får möjlighet att komma upp i större volymer.
  • Du är effektiv, noggrann, strukturerad och tydlig.
  • Du är trygg i dig själv och tar egna initiativ för att komma framåt i dina affärer och säl Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare.
  • Du värdesätter att ha en kontinuerlig och god dialog med dina kunder.
  • Du är serviceinriktad och har en positiv attityd mot såväl kunder och leverantörer som kollegor.
  • Du är utåtriktad och duktig på att snabbt skapa kontakt med olika typer av människor för att därefter omvandla dem till långsiktiga relationer.

 

Om erbjudandet

Enligt överenskommelse, men vi söker någon som stämmer ungefär in på följande:

  • Heltid, tillsvidare med start omgående eller till hösten.
  • Mållön: Ca 40-50 KSEK/månad totalt (uppdelat på fast och rörlig del), baserat på erfarenhet, kompetens och resultat.
  • Semester: 25 dagar.
  • Friskvård: 5 KSEK/år.
  • Tjänstepension, privatvårdsförsäkring, sjukförsäkring.
  • Arbetstider: I huvudsak vanliga kontorstider, men frihet under ansvar när du är varm i kläderna.

 

Varför välja Corporate Apartments som arbetsgivare?

  • Det är spännande att arbeta i en händelserik bransch med stor framtidspotential! Det finns en stark efterfrågan på bolagets tjänster.
  • Det är kul att vara en del av ett seriöst och växande bolag med goda utvecklingsmöjligheter och stor påverkansgrad! Företaget ser positivt på förändring och förbättring, så nya idéer och tankar är alltid väl
  • Det är härligt att gå till en bra och trevlig arbetsplats med goda villkor, härliga kollegor och positiv stämning! Ledningen är mån om sin personal och erbjuder en mindre arbetsplats med högt i tak och stark teamkänsla.

 

Ansökan

Ansök med CV och personligt brev via vår rekryteringspartner Kraftsams sida. Rekryteringen sker löpande.

7 juni, 2021/av CA Info
Taggar: account manager, Corporate Apartments, jobb, Jobb på CA, rekrytering, säljare
Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on LinkedIn
  • Share by Mail
https://www.corporate-apartments.se/wp-content/uploads/2020/10/final_logo-CA-2.png 0 0 CA Info https://www.corporate-apartments.se/wp-content/uploads/2020/10/final_logo-CA-2.png CA Info2021-06-07 18:17:082021-10-21 10:35:00Jobbtips: Säljare till Corporate Apartments
Du kanske också gillar
Sök jobb Nu kör vi, 2022!
Sök jobb Vi har en ny hemsida!
Sök jobb Jobbtips: Vi söker en Servicekoordinator!
Sök jobb Jobbtips: Vi söker en till account manager!
Sök jobb Vi söker regionansvarig fastighetsskötare till Stockholm!

Senaste inläggen

  • Säljrekord hos Corporate Apartments
  • Är du redo för 2023?
  • Lediga boenden i Sverige
  • Trevliga ställen att besöka i Borås
  • Det bästa av Lund
  • Aktuellt
    • Företagsinformation
    • Rekrytering
  • City-Spotlight
  • Frågor och svar
  • Okategoriserade
  • Tips & Idéer

Corporate Apartments

Corporate Apartments SwedRent AB

Måttbandsvägen 2
187 66 Täby
Sweden

org. 556908-8213

Kontakta oss

Telefon: 010-333 36 35

Mail: info@corporate-apartments.se

  • EnglishEnglish
  • SvenskaSvenska
  • PolskiPolski
  • РусскийРусский
  • EestiEesti
  • LietuviškaiLietuviškai
  • Latviešu valodaLatviešu valoda

Viktiga sidor

Kontakta oss

Våra boenden

Offertförfrågan

För fastighetsägare

Integritetspolicy

Jobbtips: Säljare till Corporate Apartments
© Copyright - Corporate Apartments - powered by Enfold WordPress Theme
  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
Vi växer! Sommarsemester Sommarstängt 4 veckor!
Scroll to top

Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används.

OK

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refuseing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Google Analytics Cookies

These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.

If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Other cookies

The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Integritetspolicy
Accept settingsHide notification only